Utworzenie konta w usłudze Google Ads- dawniej nazywanej Google AdWords- jest bardzo proste i całkowicie darmowe. Wydaje się więc być bardzo zachęcające dla osób, które chciałyby wziąć we własne ręce możliwość tworzenia takich kampanii na własny użytek. Wystarczy posiadać jakiekolwiek konto w usłudze Google- na przykład pocztę Gmail- aby zwyczajnie zalogować się na te dane do nowo utworzonego konta Google Ads. To, co ukaże się naszym oczom to prosty kreator, który krok po kroku wprowadzi nas w sposób tworzenia reklam w systemie.

Na czym opiera się ten rodzaj reklamy?

Przede wszystkim bazuje on na reklamie tekstowej w wyszukiwarce Google. Aby wyświetlać w taki sposób swoje reklamy, trzeba zdefiniować słowa kluczowe, na jakie reklamy mają się wyświetlać, a następnie dodać teksty reklamowe. Grupy słów kluczowych oraz grupy reklam stanowią szkielet kampanii, dzięki któremu możemy poukładać sobie kampanię tematycznie tak, aby określone reklamy przypisać do danych słów kluczowych, co skutkuje ich większą trafnością. Jak więc widać, reklama Google AdWords opiera się o słowa kluczowe, trzeba jednak dobierać je we właściwy sposób. Po pierwsze- muszą one dobrze oddawać charakter naszego biznesu, a także to, co chcielibyśmy sprzedawać. Po drugie- muszą to być takie słowa kluczowe, które użytkownicy często wpisują do wyszukiwarki- o tym mówi nam statystyka określana jako ilość miesięcznych wyszukiwań frazy, co określa się też jako wyszukiwalność lub poszukiwalność. Ostatnią ważną statystyką jest konkurencyjność frazy, czyli określenie tego, jak dużo innych reklamodawców chce się na nią wyświetlać. Fraza idealna to taka, która ma dużą, miesięczną liczbę wyszukiwań, niską konkurencyjność i ma charakter typowo sprzedażowy.

Jak zrobić kampanię Google Ads i czy można zrobić to samodzielnie?

Można, ale trzeba się liczyć z tym, że zajmie nam to trochę czasu, chociażby na to, aby poznać system, zaznajomić się z jego działaniem oraz z różnymi zagadnieniami, na jakich się opiera. Dlatego też wiele osób nie chce samodzielnie dowiadywać się, jak zrobić kampanię Google Ads, gdyż wolą zadanie jej stworzenia przekazać komuś, kto się na tym zna. Warto wiedzieć także o tym, że system Google daje też możliwość tworzenia innych kampanii niż tylko tę w sieci wyszukiwania. Istnieje możliwość tworzenia i wyświetlania reklam banerowych oraz tekstowych w sieci reklamowej Google. Można również spróbować stworzyć kampanię remarketingową, a także zainteresować się kampanią z reklamami wideo na serwisie You Tube. W przypadku sklepów internetowych, najlepszą możliwością reklamy jest typowa kampania produktowa. Jak więc widać, samodzielne tworzenie kampanii może się udać w przypadku kreowania najprostszej jej formy. W bardziej skomplikowanych kampaniach ze sporym budżetem- lepiej skonsultować się ze specjalistami. Osoba wykwalifikowana doradzi nam, jaki typ kampanii będzie najlepszy w przypadku naszego biznesu. To pozwoli na zwiększenie efektywności prowadzonych działań. W tym celu kliknij tutaj.