Wynajem biura to nie łatwe zadanie. Wielu przedsiębiorców, którzy noszą się z tym zamiarem, zastanawia się, na co zwrócić uwagę poszukując nowego lokum. Jest wiele czynników, które powinny mieć wpływ na podjętą ostatecznie decyzję. Pracownicy także mają często swoje zdanie na ten temat.
Anna (pracuje w biurze księgowym): gdyby moja szefowa zastanawiała się nad przeprowadzką do nowego biura, poradziłabym jej przede wszystkim, aby zaplanowała duże pomieszczenie do przechowywania dokumentacji. Prowadzimy obecnie księgowość dla ponad stu firm o różnej wielkości. Jest wiele dokumentów, które musimy mieć zawsze pod ręką i które pomimo tego, że zostały dygitalizowane i podpięte do systemu i tak muszą istnieć w formie papierowej w razie kontroli z Urzędu Skarbowego czy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, nasze obecne biuro jest zapchane szafkami i szafami na dokumenty, a i tak siedzimy po uszy w papierach, dlatego to o czym marzę do porządne archiwum, do którego mogłaby trafić część dokumentacji.
Tomasz (programista): mój szef wyszedł z założenia, że skoro jesteśmy firmą tworzącą oprogramowanie, możemy wiele spraw załatwiać zdalnie, toteż poszedł po najmniejszej linii oporu i wynajął biuro, które jest dosłownie poza miastem – autobus miejski dojeżdża tutaj raz na godzinę. Niestety w biurze i tak musimy być przynajmniej trzy razy w tygodniu, co wiąże się z bardzo długim dojazdem. Jeśli miałbym wpływ na wybór kolejnego biura, to zdecydowanie wolałbym miejsce lepiej skomunikowane z innymi częściami miasta.
Anna (specjalistka HR): nasza firma jest obecnie na etapie poszukiwania nowego biura. To, na co zwracamy uwagę przełożonym to konieczność zapewnienia większej przestrzeni socjalnej dla pracowników. Firma bardzo się rozrosła i w kuchni w porze obiadowej robi się po prostu ścisk. Dlatego naciskamy szefostwo, aby nowe biuro miało nie tylko więcej miejsca na stanowiska pracy, ale także przestrzeni do spożywania posiłków. Zgodnie z nowymi trendami proponujemy też stworzenie kącika relaksu dla pracowników, gdzie mogliby znaleźć chwilę wytchnienia. Nasza firma jest zorientowana na pracowników i nasze postulaty zostały wzięte pod uwagę, nowe biura ma być już dostosowane do większej liczby pracowników pod każdym względem.
Jarosław (analityk finansowy): poprzednie biuro mojej firmy było dość wygodnym miejscem, jednak jego największym mankamentem był brak odpowiednio dużego parkingu. Większość pracowników dojeżdża do firmy samochodami i zawsze prowadziliśmy swoisty bój o miejsce do zaparkowania. Prawdziwy problem pojawiał się, jednak gdy przyjeżdżali klienci, którzy nie mieli gdzie zaparkować.
Więcej porad znajdziesz na stronie https://www.herbewo.krakow.pl/blog/wynajem-biura-na-co-zwrocic-uwage-7-waznych-kwestii/.