Nazwa firm to ogromnie ważny element budowania wizerunku oraz marketingu. Z jednej strony nazwa firmy jest jednym z nieodłącznych elementów budowania świadomości marki i wizerunku. W działaniach pijarowych i marketingowych liczą się bowiem nie tylko nazwy produktów, ale również nazwa producenta. Dobra opinia o producencie sprawia, że klienci chętniej sięgają po inne produkty oferowane przez tą samą firmę. Dlatego też budowanie świadomości firmy i pozytywnego jej wizerunku ma ogromne znaczenie i może przekładać się na wyniki sprzedażowe. Myśląc przyszłościowo dobrze jest także wybierać nazwy, które kojarzą się z określoną branżą, wówczas działania marketingowe są nieco łatwiejsze, bowiem nie ma konieczności tworzenia skojarzenia nazwy z branżą, kojarzy się ona, bowiem samoczynnie. W związku z tymi wszystkimi czynnikami, wybierając nazwę firmy należy dobrze przemyśleć tę decyzję, oto kilka sposobów na znalezienie dobrej nazwy dla nowo powstającej firmy.

1.Nazwa firmy pochodząca od pierwszych liter imion lub nazwisk właścicieli z dodatkiem określającym daną branżę. Jest to bardzo częsty sposób na tworzenie nazw firm. Wspólnicy jako pierwszy człon nazwy biorą początek swoich nazwisk lub imion np. Andrzej Czechowicz i Ksawery Szanicki chcąc stworzyć oryginalną nazwę modą swoją firmą nazwach CzechSza lub SzanCzech lub AczeKSzan, itp. Często, avy konsumenci nie mieli wątpliwości co do branży w jakiej działa firma dodaje się przyrostki i przedrostki związane z daną dziedzina gospodarki np. Jeśli Czechowicz i Szanicki działają w branży budowlanej, ich firma zostanie nazwana Szanczech – bud, a jeśli w branży informatycznej zobaczymy ITCzechszan.

2.Nazwa firmy jest jednocześnie domeną. W zasadzie obecnie działalność wielu firm prowadzona jest przede wszystkim za pośrednictwem globalnej sieci, dlatego firmy rejestrując swoją działalność najpierw sprawdzają tanie domeny, które są wolne i odpowiadają profilowi ich działalności. Następnie wykupują takie tanie domeny, stawiają na nich stronę internetową, a nazwę domeny rejestrują jako nazwę firmy, stąd często można znaleźć firmy typu autserwis.pl albo apaszkionline.pl, itp. Dostępność domeny można sprawdzić, a następnie kupić domenę za pośrednictwem strony wer.pl/tanie-domeny.

3.Nazwa firmy, która jest słowem typowym dla danej branży. Innym sposobem poszukiwania dobrej nazwy dla firmy jest nazwanie jej słowem, które jest typowe dla danej dziedziny działalności, słowa te często brane są z angielskiego lub łaciny. Przykładem może być: Biuro Architektoniczne Fasada, albo księgarnia „Word”.