Reklama jest dźwignią handlu – choć to utarty frazes, to jednak wciąż aktualny. Z tego względu w zasadzie nie można prowadzić firmy i liczyć na jej sukces bez prowadzenia działań reklamowych. Wiedzą o tym wszyscy biznesmeni, dlatego też liczba reklam stale rośnie, to jednak budzi pewne zmęczenie konsumentów, którzy zaczynają unikać reklam: ściągają programy blokujące reklamy a strona internetowych, wyrzucają ulotki reklamowe bez zapoznania się z ich treścią, obserwowane jest także zjawisko banner – blindness, czyli ślepoty na banery, które oznacza, że internauci automatycznie ignorują te części stron internetowych, na których najczęściej pojawiają się reklamy.

Jak zatem radzić sobie z reklamą w świecie, w którym ludzie zaczynają unikać reklam?

Można zastosować metodę wymuszenia oglądania reklam, tak dzieje się w przypadku reklam na YouTube i innych serwisach streamingowych, gdzie nie da się pominąć spotów reklamowych, czy w przypadku reklam w aplikacjach, które można wyłączyć dopiero po 5 sekundach, jednak takie działania budzą zniecierpliwienie i niesmak znacznej części konsumentów. Warto zatem rozważyć inne formy reklamy, która dla przeciętnego użytkownika nie jest reklamą.

Przykładem takich działań jest prowadzenie kampanii Adwords znaczna część internautów nie zdaje sobie sprawy z tego, że pierwsze trzy miejsca w wynikach wyszukiwania to wyniki opłacone. Znaczna część nie traktuje też ich jako nachalnej reklamy, bowiem internaucie pozostawiono wybór, czy kliknie w dany link czy też nie. Firmę, która w profesjonalny sposób prowadzi tego typu kampanię można znaleźć pod tym adresem www – brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem.

Innym przykładem reklamy, który nie jest przez konsumentów traktowany ze zniecierpliwieniem jest marketing wirusowy opierający się na stworzeniu ciekawej, zabawnej i angażującej treści, którą użytkownicy chętnie sobie przekazują i udostępniają w ramach mediów społecznościowych. Reklama taka może w sposób zawoalowany reklamować dany produkt lub robić to w sposób jawny, ale na tyle zabawny, by użytkownicy mimo wszystko chcieli przekazywać materiał kolejnym internautom.

Innym przykładem ukrytej reklamy jest marketing szeptany. W tej formie reklamy wykorzystywane są przede wszystkim fora internetowe, gdzie jako użytkownicy firmy polecają swoje produkty. By jednak odnosił on zamierzony efekt musi być niezwykle wiarygodny i wymaga czasu potrzebnego na zdobycie zaufania osób udzielających się i czytających forum.