Wiele mówi się w specjalistycznej literaturze o budowaniu zaufania do marki, nie są to tylko puste słowa, bo jeśli klient jest przekonany, że usługi czy produkty danej firmy są dobrej jakości to chętnie sięga po nie kolejny raz, jest w stanie zapłacić nieco wyższą cenę za ich niezawodność, a do tego staje się także ambasadorem marki i poleca produkty i usługi danej firmy swoim znajomym, co generuje kolejnych klientów. Istnieje wiele technik i metod budowania zaufania klienta, wiele z nich to bardzo wyrafinowane metody, które wymagają dużych nakładów środków finansowych, jednak należy pamiętać, że budowanie zaufania klientów musi odbywać się małymi krokami, jest to proces długotrwały, a działania, które niejednokrotnie należy podjąć są wbrew pozorom bardzo podstawowymi.
Oto przykłady kilku takich fundamentalnych zasad w budowaniu zaufania odbiorców:
Jasne warunki oferty i umowy – przejrzystość to istotny element prowadzenia biznesu. Klient będzie miał większe zaufanie do marki, która jasno określa zasady rozliczeń, ma ogólnodostępny cennik i nie ma kosztów ukrytych, o których klient dowiaduje się dopiero po zawarciu umowy. Może to być także element marketingu, np. firma, która umieszcza swoją ofertę na stronie takiej jak ta – cennik usług, gdzie publikuje również cennik swoich usług, z jednej strony zyskuje klientów potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez nią usługami, a z drugiej buduje także zaufanie poprzez transparentną wycenę oferowanych przez siebie usług.
Produkty i usługi zawsze na najwyższym poziomie – często zdarza się, że firmy zwłaszcza na początku swojej działalności niezwykle dbają o jakość swoich produktów i usług. Z czasem im mają więcej zamówień i klientów zdarza się, że jakość ta spada. To najgorsza z możliwych opcji w przypadku budowania zaufania klienta, bowiem klient przekonany o jakości usług i produktów, jeśli kilka raz z rzędu trafi na produkt gorszy, zrazi się do firmy i nie wróci już do jej produktów czy też nie skorzysta z proponowanych przez nią usług.
Obsługa klienta na wysokim poziomie – firma zawsze musi pamiętać, że to klient sprawia, iż firma funkcjonuje należy zatem nie tylko dostarczać klientowi produkty i usługi na najwyższym poziomie, ale także dbać o pomoc klientowi w przypadku jakichkolwiek trudności. Nie ważne czy mają one związek z samym procesem sprzedaży, z obsługą posprzedażną czy innymi kłopotami. Jeśli klient uzyska potrzebne mu informacje i pomoc, z całą pewnością będzie patrzył na firmę z dużo większym zaufaniem.